Årets första

Årets första rallytävling med Dixie var ingen succé.
Dixie var så taggad så hon inte riktigt kunde koncentrera sig på vad jag sa till henne.
Hon ljudade nästan hela banan också av ren iver, men det var väntat.
Vi hade inte tränat tillräckligt och när hon går upp i sådan iver så visade sig att hon blandade ihop de nya momenten och chansade.
 
Hon var seg i början precis som hon brukade och hon missade ett sitt. 
Sen missade hon på byte bakom där hon blev sen och sen blandade hon ihop sitt, gå runt, sitt med sidbyte sitt, så det blev lite strul. Sen blev det -5 för skall, så totalt 82 poäng.
 
Det kanske är det näst sämsta resultat vi någonsin fått på en tävling?
Men jag hänger inte läpp för det. Jag kan inte förvänta mig mer när jag inte tränat så flitigt som jag borde och dessutom inte tävlat sedan oktober.
Vi kommer igen :)
 
Tyvärr så finns det inte så många tävlingar runt om just nu, så vi får nog vänta till april.
Får hoppas att vi hinner träna lite mer tills dess ;)
 
 
På lördag är det dags för mig och Lucy att göra doftprov i Nosework 1.
Jag är väldigt nervös!
Tyvärr har jag åkt på vinterkräksjukan (mår bättre nu) så jag har inte kunnat träna flitigt nu de sista dagarna som jag hade behövt.
Nosework är vi ju så nya på så jag tror det kommer ta lite tid att lära mig hur Lucy jobbar och vad som kommer blir svårt/lätt för henne.
Men det ska bli spännande!
 
Lucys valp Alma ska också deltaga så det ska bli kul att höra hur det går för henne. Tyvärr får man ju inte titta på varandra.
 
På valpfronten har vi nu bestämt att det inte blir någon ny valp detta år. Det blir lite för snart att ta in en ny valp.
Vi siktar på nästa år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0