Äntligen!

Ikväll var det äntligen dags för lydnadskurs för mig och Dixie.
Jag var lite nerös för att vi inte varit med på länge och att det då inte skulle gå bra. Jag har sett det många gånger att ekipage som är frånvarande en tid får backa bandet och träna grunder.
Men det behövdes inte för oss. Så fort vi klev in på träningsplan så hade Dixie 100% fokus på mig och bara väntade på att få sätta igång. Hon var verkligen taggad för ett träningspass och jag med.

Hon är verkligen rolig att träna och man har ett leende på läpparna både under och efter träningspasset.
Hon hade minsann inte glömt! Vi började även att lära in lydnadsklass 2 hoppet. När hunden ska hoppa över hinder- sätta sig- och sedan hoppa tillbaka. Här tränar vi med nostarget som sedan kedjas ihop med sitt. Och jag är väldigt nöjd. Några pass till så kommer hon kunna det galant.

Hon börjar även få in rätt sorts bakdelskontroll vid positions avslut när hon ska sätta sig fot. Mycket roligt!

Platsliggningen gick bra idag så länge alla andra hundar också ligger. Men när andra hundar springer framför så kan den lilla bushunden inte hålla sig för att hänga på i farten. Men det blir omlägg omedelbart och upprepad störning och då går det. Men vi har hela vintern på oss att fixa detta, det krävs bara üpprepning gång på gång.

Det har börjat smällas raketer nu i veckan. Varje kväll smäller det några omgångar. Jag ser det som lite förebyggande skotträning inför nyår. Dixie bryr sig inte det minsta om smällandet och det är jag glad för.

Imorgon ska jag titta på lillasysters årliga julshow på is. Det brukar vara fint, men kallt att sitta två timmar i en ishall. Hoppas det är slut innan kl 20.00 för då ska jag sitta bänkad framför Idolfinalen. Heja Erik!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske bara nyttigt med lite vila med träningen en del hundar är ju sådana! Hoppas du inte frysit rumpan av dig :-)

2009-12-11 @ 18:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0