Åhhhh

Jag hade tidigare skrivit ett jätte långt inlägg. Sen bara försvann det och jag orkar inte skriva om.
Har haft valpavslutning idag och de var så duktiga.
De är mycket bättre på inkallning än vad Dixie är. Jag blir alltså galen på detta. När ska hon lära sig????
På en vanlig vardagsinkallning lyssnar hon inte alls längre.
På lydnadsinkallningen sitter hon kvar och kommer fort, men springer förbi. Jag blir galen när hon bara springer förbi.
Jag har all lust i världen att skrika på henne, men jag håller mig. För det blir bara värre. Jag biter mig i tungan. Sen kommer hon oftast ganska fort, när hon sprungit till det hon tycker är bättre.

Men antagligen vet jag alla svar själv. Bara att jag inte har följt mina egna råd som jag alltid ger till alla andra men själv aldrig kan lyssna på.
Och just när det kändes som tyngst alldeles nyss så fick jag hela canis inkallningsträning skickad till min mejl. Gissa om den lästes noga.
Nu har jag stor lust att bara börja om från början, eftersom någonstans har det gått snett.
Som vanligt har jag 1000 reserv idéer om hur jag ska göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0