Lille Bruno

Lille Bruno skulle egentligen ha hälsat på oss igår, men istället hade han lite otur och råkade klämma tassen i en dörr under helgen.
Igår var han hos veterinären som konstaterade att han fått en fraktur, så nu går den lille killen med stödskenor på vänster tassen, fast lika glad för det är han ändå. Om en vecka ska det nog vara läkt och fint igen.





Idag har jag skickat in ansökan om Nordiskt utställningschampionet till SKK. Har inte fått alla bekräftelser förrän nu.

Det är vansinnigt kallt här. Jag blir bara arg så fort jag går utomhus. Det spelar ingen roll hur många lager man har på sig, kylan går genom märg och ben. Jag klarar inte av att gå den längsta rundan med hundarna, mina fingrar värker trots tjocka vantar. Det får bli fler halvlånga rundor istället för tillfället så jag kommer levande hem.

Lite träning INOMHUS har det blivit.
Jag har börjat tränat kontktfält med Lucy i trappan. Det är inte riktigt som agilityns balanshinder, men jag hoppas att hon ska känna igen situationen så vi kan överföra det till de riktiga kontaktfälten sen.
Det går bra, hon blir bättre för varje träningspass. Jag lägger även in omvänt lockande som är min favoritövning i stagda för tillfället.
Hon fick träna lite apport också.

Dixie fick träna på några skyltar i rallylydnad fortsättningsklass. Till sommaren blir rallylydnad en officiell sport och då ska vi minsann tävla igen.
Jag har återigen lite problem att hitta på tillräckligt svåra utmaningar för Dixie. Det mesta är ju lätt för henne så hon blir inte så trött när vi tränar. Jag behöver något riktigt svårt som gör att hon verkligen måste anstränga sig.
Inte lätt att komma på.


Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Du kan väl lära henne att diska....?

2010-12-15 @ 15:05:26
Postat av: Birgitta

Hej!

Vad ni är flitiga! Håller med om att det är svårt med promenaderna, det är både kallt och halt.

Vad är omvänt lockande?

2010-12-15 @ 19:37:43
URL: http://tilde-lovis.se
Postat av: Maja Holmström

omvänt lockande är när hunden håller en position trots att jag lockar med godis eller annat. ju mer jag lockar detso "hårdare" ska hunden hålla sin position.

Jättekul! Om hunden misslyckas visar man bara neutralt tillbaka den i position

2010-12-15 @ 21:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0