Passivitet på jobbet

I morse for jag iväg med Lucy för hennes andra rabies vaccination. Jag körde i god tid eftersom man inte vill stressa på eventuella hala vägar, men det var lungt så vi kom ca en kvart för tidigt till veterinären. Då måste man vänta, något som Lucy tycker är såååå tråkigt. Hon började pipa redan när hon hoppade ur bilen och ska bara in. Hon älskar veterinären och blir alldeles tokig av glädje när vi kommer dit (själv förstår jag inte vad hon tycker är så roligt).
 Hon vill pussa alla sköterskor och såklart veterinär Carin. Men nu skulle hon alltså först vänta på sin tur. Hon var otålig och pipig och då slog det mig att jag kanske inte tränat så mycket passivitet med min lilla skrutta som jag gjort med de andra.
Hon la sig till rätta efter ca 5 minuter och somnade en stund på golvet, men det är lite lång tid för en barbet. Dixie lägger sig tillrätta inom loppet av 30 sekunder.

Jag tror att jag har valt att träna mest aktivt med Lucy eftersom hon är av den lugnare typen annars.

Så efter Lucy fått sin spruta och ett nytt täcke som jag bara blev tvungen att köpa så åkte vi raka vägen till jobbet, både hon och jag för just passiv träning. Förresten angående rabies så tas kravet om blodprovstagning bort om 1 år, då behöver man inte längre vänta 120 dagar på blodprovstagning.

Åter till jobbet. När vi kom till jobbet så fick Lucy först gå runt och hälsa på alla som jobbar. Alla blev så glada när hon kom! Sen fick hon ligga bredvid min plats. Lite pip först och hon hade rymt ut en gång och då hittade jag henne hos en annan som kelade med henne, men sen somnade hon djupt. Bra träning blev det för henne i alla fall.

Valprapport:

Svea (Safir of Cheba) har flyttat från Piteå till en stor gård 1,5 mil från Skellefteå med hela sin familj. Hon har varit flytthjälp och hjälpt till att bära runt på allt möjligt som hon har hittat i flyttkartongerna.
Hon trivs mycket bra och än så länge stannar hon på gården =)
Hon tycker det är mycket roligt att lösa små problem, hon är duktig på kontaktövningar och på att söka godis =)
Hon är väldigt lätt vid möten med både människor och hundar då hon är lugn och sansad. Enligt matte Kicki så tillför Svea otroligt mycket skratt och glädje och de är mycket nöjda över att ha fått en så arbetsvillig hund.

Malou (Citrin of Cheba) som bor i Malmö är enligt sina nya ägare en underbar hund. Hon har varit lite blyg vid möten med nya människor och hundar men det börjar bli mycket bättre nu. Malou är mycket lättlärd och älskar att träna. Hon går valpkurs tillsammans med Bruno och de brukar ju träffas ofta för lek.
Malou har miljötränats mycket och resultatet är att hon är mycket lätt att ta med överallt och kan somna var som helst.

Chip (Topas of Cheba) har väldigt mycket snö i Mullsjö =)
Även Chip sägs vara en mycket go och underbar hund. Han har börjat en klickerkurs med sin husse. Han kan många vardagslydnadsövningar och är följsam.

Tack alla valpköpare för att ni tar så bra hand om valparna!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0