Uppvisningsdag

Idag var det uppvisning med Bialitt Hundcenter i Hyllinge. Det var vi och ett 10-tal andra ekipage som visade upp trix/freestyle, rallylydnad, tävlingslydnad och agility.

Det blev en mycket trevlig dag med mycket aktiviteter och hundsnack =)

Det var en ganska svår miljö för hundarna med massa folk, andra hundar, kundvagnad, ljud och precis bredvid så hade de blåst upp en stor hoppborg där alla barn lekte.
Men det var ju ett toppen tillfälle att miljöträna på.

Dixie var kanonduktig och stördes inte det minsta av något. Var bara intresserad av att göra sina uppgifter. Hon fick både visa 3 freestyleuppvisningar, gå rallylydnadsbana och köra ett tävlingslydnadsprogram och det fixade hon galant. Hon är riktigt duktig!

Och hur gick det då för min lilla yngling då? Jo... Sådär kan man väl säga. Hon var väldigt uppe i varv när vi kom och när hon såg agilitybanan så blev hon inte precis lugnare.
Så när det var hennes tur att köra så stack hon (som var ganska väntat). Hon sprang några rundor bland alla folk och hundar och levde loppan och jag fick skämmas för henne. När hon tyckte att hon var färdig så kom hon tillbaka och körde färdigt banan.
Hundskrälle!

Sen fick även hon gå rallybanan och det gjorde hon okej, men inte mer. Det var nog lite för svår miljö att kunna ställa krav i.
Men vi får se det som nyttig träning.

Lite senare fick hon en chans till på agilitybanan och då gjorde hon faktiskt bra ifrån.

Jag får påminna mig om att hon bara är 1,5 år....

För att se alla bilder; Klicka på länken:

https://picasaweb.google.com/majtippans/Uppvisning145#


Dixie in action


Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Vilka fina bilder! Jag är verkligen imponerad av dej och hundarna!

Marie

2011-05-14 @ 20:40:46
URL: http://batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0