Hej

Fredag igen och det är alltid lika skönt.
Mamma kommer snart och hämtar mig för vi ska shoppa. Jag fick i födelsedagspresent att vi skulle shoppa till mig med hennes VISA-kort.
Så jag ska köpa jacka och skor och byxor och tröjor och ja, vi får se vad jag hittar.
Jag har inte shoppat på flera år, så det kan verkligen behövas.

Igår tränade jag hopphinder med Dixie. Det gick bra förrutom en gång, men det var mitt eget fel.
Inkallningen är jag fortfarande nöjd med. Men vi måste träna mer vardagsinkallning. Det är lätt att glömma den.

Jag har kommit på en ny början i vårt freestyleprogram, det går bra ibland. Men det känns som det är lång väg kvar. Jag känner mig inte bekväm med mig själv, jag känner mig klumpig och ivägen för Dixie. Hm... Mer att fundera på.
Jag undrar när vi kommer vara klara?

Igår baklängeskedjade jag slutet och det gick kanon för första gången klarade hon en svår kombination. Så då får man lite hopp tillbaka.
Sen blir hon så ivrig och glad att det kommer glädjeskall och andra ljud. Jag vill verkligen att hon ska jobba under tystnad men samtidigt inte försöra glädjen.
Men det förstör i programmet med en skällande hund tycker jag.

Vi har också hunnit med att träna Dixie på att vara uppbunden i parken. Det är inga problem när vi är själva. Hon sitter så tyst och lungt. Ärligt talat så vet jag inte vilket det bästa sättet är att få henne att sluta. Jag vet många sätt, men nr1 Ignorering fungerar inte.
Jag vill helst inte klicka henne heller just där, för hon ska ju koppla av och inte tro att vi jobbar.


Mycket att fundera på som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0