Ny freestylekurs

Idag startade jag och Pernilla den nya freestylekursen. Det var en bra grupp, och roligt är det =)

Min och Dixies träning är bara rörig nu. Och jag måste fundera ut en lösning. Jag vet ju att hon kan! Men hon har börjat skälla i freestylen och det vill jag inte ha. Är hon för ivrig? Ja. För det är i de övningarna som det är fart i. Hoppet t ex. Det är bara att börja om.

Jag måste se till att jag inte kräver för mycket åt gången. Gå tillbaka till grunderna där vi känner oss säkra.
Se över mina belöningar. Kan jag göra dem roligare? Absolut!
Jag ska ge något jag aldrig tidigare gett.

Viktig lista som jag måste tänka på:

1. Passiviteten. Här måste det också tänkas till. Dixie är mycket duktig när jag binder upp henne och går ifrån. Men går jag till någon annan så skäller hon. Måste bli ett slut på det nu. Annars kan hon inte vara med på kurserna.

2. Fotgåendet har jag lovat att inte träna, men tränade det idag ändå. Jag ska lova igen att inte träna det alls på hela helgen.

3. Hitta andra belöningar

4. Träna grunderna

5. Leka mer och strunta i träningen ibland

6. Nu på allvar MÅSTE det bli allvar med träningsplaneringen. 3 övningar per träningstillfälle sen är det stopp!
Här har jag så stora problem. Jag vill att hon ska kunna allt och träna på allt och se framsteg i allt. Här får jag mitt straff nu. En rörig träning och två röriga huvud. Men idag var sista gången. Nu ska det vara slut!


Inkallningen har suttit kanon idag också. Nått positivt =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Har du klarat av att hålla vad du lovat dig? :-)

2008-11-09 @ 18:33:49
Postat av: Alexandra

Halloj! Längtar tills kursen kommer igång. Men jag kan inte komma nu på torsdag. Och jag kan inte komma på tisdag kväll heller. Det var därför jag blev så besviken att starten blev försenad. Kramz!

2008-11-11 @ 08:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0