En helt vanlig torsdag

Har inte börjat jobba än. Suck. Jag hade ställt klockan för att gå upp tidigt, och jag gick upp ganska tidigt. Men så skulle jag bara kolla mejlen, bara borsta lite på Dixie och klippa lite till, äta frukost och sedan gå ut.
Och det blev en lång en och en halv timmes runda. Och så blev det lite träning. Fotvändningar som gick bra. Två inkallningar som gick bra. komma med leksak gick bra. Komma när Dixie springer ärovarv gick mycket dåligt (det vet jag ju, men man kan ju alltid prova)
Gå fot förbi annan hund i slakt koppel gick bra.
Gå förbi hundar som leker i parken gick mycket dåligt, då en viss Dixie väldigt gärna ville vara med och busa.
Blev också tvungen att träna en freestylekombination som gick bra. Fast det är mycket pill kvar. Men den dagen vi är klara då är det väldigt bra!

Men nu har jag en trött hund så jag kan jobba med gott samvete.

Fast det ända jag vill är att träna mer, skriva planer och testa om det fungerar.

Igår hade jag massagekurs. De är duktiga. de fick igår prova att känna på alla hundens ytliga muskler och sedan fick de massera sina grepp på ryggen.

Ikväll är det lydnad för mig och Dixie. Har tyvärr inte varit duktig med min uppgift. men jag tar på mig dubbelläxa till nästa vecka. Jag skulle ha tränat platsliggning och så får jag välja ett nytt moment till nästa gång. Jag tror jag ska ta läggandet. Lika bra att försöka få det färdigt någon gång.

Jag skulle verkligen behöva en spegel att träna vid. då ser man om hunden fuskar. Någon som har en över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0