3 lyckande i rad

Nu har Dixie gjort matte glad 3 gånger i rad. Först agilityn som gick bra i början av veckan, sen lydnaden där hon var duktig och idag kom den lilla viltspårsstjärnan fram igen.
Idag var hon som vanligt i spåret. Lugn men med ett bra tempo och inga konstiga virrvarv. Utan rakt på. Jag hade gjort det lättare idag med bara en vinkel totalt 200 meter för att jag ville att hon skulle lyckas.
Och det gjorde hon.
Skönt att kunna konstatera att det var värmen som gjort att hon haft stora problem med spåren innan.
Då vet jag det. Jag trodde inte hon tyckte det var kul. Men det var helt enkelt för svårt.

Valpkursen hade sitt spår idag också, men det var glest med deltagare pga olika skäl. Lilla bichon Blanca var i alla fall där och gjorde sitt första spår som gick bra.
Vi klarade oss undan det värsta regnet som jag fick över mig när jag körde därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0