Det går inte....

Ikväll var vi igång igen på agilitykurs.
Och det är bara att konstatera att det går inte. Ibland kan man ju undra varför jag överhuvudtaget lägger ner tid på träning när hon inte för en enda gång kan skärpa sig.
Jag är alltid ledsen och besviken när vi åker hem. Och det ska ju vara roligt att träna. Men just nu tycker jag att det är meningslöst med denna hund.
Vi går klart de gånger som är kvar, men sen lägger jag ner det här för ett tag. Tänk om vi hade lyckats träna all denna tid som hon lägger på att springa rundor, då hade vi varit långt framme.

Hon kommer upp i en enorm hastighet och det är faktiskt till hennes nackdel 9/10 gånger.
Det slår över direkt när hon får upp sån fart.
Och det finns inget mellanläge. Antingen är det gå sakta, eller är det gasen i botten med extra eld i baken.

Det är så tråkigt, för jag tror hon hade blivit jätte duktig med sin snabb- och smidighet. Men så är det.
Just nu har jag inga idéer för hur vi ska komma ur detta och då är det lika bra att lägga ner. För varje gång hon lyckas göra såhär så blir beteendet mer befäst.
Och det vill vi inte.
Jag skulle vilja ha en lina på henne, men det går ju inte med alla hinder.

Jag får väl börja träna jakt eller nått. För snart har vi provat allt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0