Framsteg

Agility stod på kvällsschemat för vår del idag. Och det är första gången som vi klarade gå ett helt kurstillfälle utan att jag blev irriterad på Dixie.
Jag är faktiskt nöjd idag och det har jag nog inte varit på länge i agilityn.
Hon har ju energi så det är helt ofattbart. Även om det blev fel ibland så kom det inga rus. De gånger hon sprang så tog hon egna hinder istället för att springa till hundar. Och sånt gillar jag.
Bara någon enstaka gång gjorde hon det, men det var inte på det där störiga sättet.

Vi sprang en bana och jag tyckte faktiskt hon lyssnade ganska bra trots sina 150 km/h =)
Hon tycker det är så kul och det är det viktigaste just nu. Spelar ingen roll om hon tjuvstartar eller om hon tar fel hinder. Just nu är jag bara glad för att hon väljer det framför springa rus.
Kanske var det bara idag, men då ska jag minnas det.

Otroligt snabb och otroligt glad= Dixie på agilityn

Daniel har byggt färdigt mitt lydnadshopp. Det blev jätte fint och det fungerar bra.

trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0