Humöret uppe igen...

Nu har vi precis tränat i denna underbara kväll.....

Två stenar på en och samma dag har idag lossnat!
Det gäller apporten.
Dixie har idag utomhus på ny mark suttit i fotposition, gripit apporten och hållt fast till jag sagt loss. Detta är otroligt för att vara vi! Nu är det bara stimulus på ordet apport, sedan sitter momentet.

Chock nummer två var apporteringen i lydnadsklass 2.
Dixie sitter fot, jag kastar ut apport, Dixie sitter kvar utan kommando. Dixie springer fort ut på kommando och hämtar apporten och kommer och sätter sig framför mig och håller kvar till jag säger loss!!!!
Det var hela momenet! Och det har vi inte tränat så jätte mycket på. Det gick bara en gång, för de andra två gångerna jag provade så satte hon sig inte ner, men hon höll kvar. Och detta ska jag minnas!

Har även provat inkallning med lina. Och jag tror nog att det kan vara en lösning. För i inkallningen hinner hon få upp hög fart och då slår det ofta över. Men nu hade jag chans att bryta det beteendet. Och det räckte med att jag bara tog henne i linan och satte tillbaka henne. Sedan gjorde hon 5 perfekta inkallningar.

Och fotgåendet var strålande liksom läggandet och ställandet under gång.
Även freestylen gjorde hon galant.

Det var bara rätt dag idag helt enkelt. Och sist men inte minst så låg hon platsliggning med störning och med huvudet ner.

Kanske kände hon att hon inte var jätte duktig igår och skulle göra matte glad. Hon lyckades!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0