Tävlingen

Ja, det blev tävling i alla fall trots det regniga vädret. Men  vi hade tur för av någon anledning så var det ett litet uppehåll just när det var våran tur. Har precis kommit hem och det har hunnit sjunka in lite. Jag var så fruktansvärt nervös innan.
Och hur gick det då? Jo, jag är faktiskt nöjd. Det gick över förväntan.
Det som förvånade mig var att hon låg kvar på platsliggningen, med nya hundar, på rätt avstånd, rätt tid, utan att snusa och låg hälften av tiden med huvudet ner mellan benen. Det var bara YES!
Tandvisningen var också kanon.

Här kommer bedömningen:

Platsliggande: 10 p (YES)

Tandvisning: 10 p (YES)

Linförighet: 7,5 p (är ändå nöjd)

Läggande under gång 8,5 p (Jag gör dubbelkommando med kropp medvetet, men det ska tränas mer på)

Inkallande: 0 p (Hon stannar kvar och kommer i bra fart mot mig, helt plötsligt får hon för sig att springa en bit till och bajsa =/

Ställande under gång 7,5 p (Även här gör jag dubbelkommando, + att hon tog två steg)

Apportering: 0 p (Avstår då vi inte riktigt är klara)

Hopp över hinder: 10 p (Maja glad)

Helhetsintryck: 5 p (bajsunge)

Det blev totalt 134,5 p vilket motsvarar ett tredje pris och så blev det en andra placering. Det är ju inte svårt att gissa vem som vann! hahaha. Grattis till Gunmai och Liza! Igen.

Det känns skönt nu efteråt att vi klarade att genomföra en tävling, fast jag var så rädd. Min lilla vovves första tävling med alla moment och på okänd mark. Jag måste helt klart vara stolt.
Nu ska det tränas. Inkallningar på långa avstånd, och bort med mitt extra kroppskommando vid läggande och ställande. Och självklart bättre fot.

Det var jätte roligt att vår lilla lydnadsgrupp var med. Det kändes skönt att inte vara ensam, utan att vi hade varandra som stöd. Annars hade jag ju aldrig åkt dit.

Och det blev inga direkta rus på planen heller. Fast mellan momenten var Dixie bara tvungen att springa till domaren och tävlingsledaren och fråga varför dem stod där och tittade.


Pussar till världens bästa Dixie!

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Vi känner hur det flåsar i nacken.....

I augusti är det en officiell tävling igen i Åstorp,

vi kanske ses då!

Ni var superduktiga!!!!

2009-06-12 @ 13:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0