skriver igen

Massagekursen ikväll blev inställd.
Istället gav jag min tid till Dixie. Gick ut och skulle träna.
Det gick inte särskilt bra. Hon var seg och okoncentrerad.

Gjorde inkallningar. Slö som en sköldpadda och stannade när hon var framme utan att sätta sig fot. Och jag försökte leka som en tok, men fick ingen vidare fart på henne. Försökte hitta något annat moment som passade.
Ställandet var ok. Läggande gick mer dålig än bra, fotgåendet sackade hon efter i. Men platsliggning gick bra till slö-Fia.
Jag kunde springa och hoppa utan att hon gick upp.

När vi kom hem så kräktes hon. Hon mådde tydligen inte bra och så försökte hon ändå kämpa sitt bästa för att göra matte nöjd. Då fick jag lite dåligt samvete.
Hon har varit lite slö idag faktiskt. Innan lärde jag henne också att plocka upp sina saker och lägga dem i en låda. Det gick lättare än vad jag trodde. Kanske var det en tillfällighet, men sex saker av sex möjliga hamnade i lådan.

ibland är det synd att man inte har fler hundar att träna när man själv är så himla sugen!!!

Jag tror vi ska våga oss på en rallylydnadstävling i augusti. Pernilla ska också med.
Det har jag sagt att den sporten skulle vi inte hålla på med, men för mig känns det som en mjukstart. Det är i alla fall ingen som kommenderar =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nu har jag absolut inget val :-)

Hoppas Stjärnan mår bättre nu!

2009-05-27 @ 19:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0