Ny strategi

Är inte frisk precis, men jag har bestämt att jag ska ge sjukdomen en liten kamp.
Jag ska försöka låtsas att jag är frisk och uppträda och göra saker som om jag vore frisk.
Eftersom det inte blir bättre hur mycket jag än vilar så får jag försöka något annat.

Alltså ska jag ta mig till kvällens kurs. Det jag är orolig för är att jag ska få en yr-attack i bilen. Och att jag kan behöva sätta mig under kursen. Men det ska nog gå.

Jag har varit ute och tränat med Dixie på förmiddagen. Det blev läggande, ställande och inkallning och jag är nöjd.
Eftersom jag inte är på topp och kan öka hennes motivation med mitt kroppsspråk så fattades även hennes gnista. Men hon gjorde ett mycket bra jobb ändå.
Nu har jag nog hittat ett sätt att få de långa inkallningarna att fungera utan att hon behöver ta en extra loop.
Ibland är lösningen så lätt. För lätt för att jag ska ha kommit på det innan.
Allt jag har gjort är att ändra mitt klick. Innan har jag klickat efter hon har gjort ingången till utgångsposition. Idag har jag klickat före hon har gjort ingången, men belönat efter. Jäkla bra resultat blev det.
Läggandet och ställandet flöt på bra.

Nya planen med fotgåendet ska jag testa lite senare idag inomhus. Kan bli knepigt, det återstår att se.


Imorgon har vi en liten födelsedagshund här. Dixie fyller 2 år imorgon. Som present ska hon få välja något från zaviccas hundäffär. Där finns allt möjligt gott. Det är möjligt att jag väljer något till henne också.
Och det hon brukar välja är en oxstrupe =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0