Söndag

Jag och Daniel är hos mamma och pappa, Daniel hjälper dem att gräva i sin nya trädgård och Dixie hjälper också till.
Jag är ännu lite piggare och jag tror att jag ska tillfriskna i veckan.
Vi har gått till det fina grönområdet med hundarna och lekt lite kurragömma-sök. Selma har aldrig förstått meningen med att leta upp oss, men efter att ha sett Dixie så blev hon också helt tänd!
Så de har sprungit som tokar och tävlat om vem som kan hitta oss först. Och det blir ju så att Dixie hittar först, för hon har lättare att ta sig fram i det meter höga gräset än vad lilla Selma har.
Trötta och nöjda!

Jag är otroligt sugen på att börja träna jakt med Dixie. Men problemet är att jag vill ha jaktträning med klicker och det är ytterst få som tränar så. Speciellt i närheten.
Hon skulle tycka att det var otroligt kul, ingen tvekan om det.
Men jag skulle kunna skriva en träningsplan själv, bara jag vet vilka olika momenten är och det vet jag inte och jag har försökt söka på det men får ingen klarhet.
Men jag ska försöka igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0