Påbörjad flytt

Nu har jag och hundarna flyttat till sommarstugan och här ska vi bo ett långt tag framöver.
Möblerna ska vi flytta nästa vecka, men min arbetsplats och min dator är här och då klarar jag mig =)
Det känns bra och idag försöker vi få ordning på alla saker.

Valpburen är nu intagen och blev genast godkänd av Dixie. I natt kom hon inte riktigt till ro. Hon bäddade och bäddade och vill ligga under saker men hittade ingen riktigt bra plats, så vi har även satt in ett bord i hennes valpbur och det gillade hon. Nu har hon bäddat till det och lagt sig till rätta.

I fredags var jag med Lucy hos sjukgymnast eller fysioterapeut, vet inte riktigt vad, men hur som helst så anade vi lite oreda från ena höften.
Så hon ska faktiskt röntgas redan om några veckor och se hur det ser ut. Det behöver inte vara något, men jag vill veta nu så att man har chans att förbättra ifall det skulle vara dåligt. Jag har redan fått övningar som vi ska göra i förebyggande syfte och igår blev det planerad simträning.

Det skulle vara jätte tråkigt om hon har höftledsfel, men det finns mycket man kan göra åt det så att hon ändå kan leva ett långt och aktivt liv. Och ser vi tendenser redan nu på röntgen så finns det mycket man kan göra. Hon är ännu ung och inte färdigväxt, så det kan ändra sig.
Men jag tänker inte gå och vänta och hoppas på det bästa, utan jag kommer göra allt för att det ska bli så bra som möjligt. Några treadmill pass kanske? (Treadmill är löpband i vatten)

Nä, nu ska jag inte spekulera i det mer. Jag får vänta på röntgen och hoppas på det bästa. Men jag är väldigt glad att jag gick dit!

Det blev träning igår. Lucy fick träna lite lydnad och även Dixie. Selma fick också ett rejält träningspass och hon var på hugget, det är inte varje dag =)


Här är den fina valpburen. Dixie har redan krypit in i sin lya =)
Lucy tyckte också det var mysigt, men hon lär nog inte vara välkommen när valparna anlänt.
Den är inte riktigt färdig inredd, det ska in mer lakan och lite annat.






Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja det vore ju så trist om fina Lucy har hd-fel!

Vi får hoppas på det bästa!!!

Fin valplyan är! Kul att Dixie redan tycker om den!¨

Kram från oss!

2010-08-08 @ 17:57:04
Postat av: Marie Widblom

Håller tummarna för Lucy.Det ser ju riktigt mysigt ut i valplådan.Var får hundarna alla idèer ifrån??

Marie

2010-08-08 @ 18:32:03
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Gunmai o Liza

Eftersom vi aldrig träffas nu för tiden så önskar jag er ett stort Lycka till med nedkomsten!

Hoppas vi ses framöver!

2010-08-09 @ 10:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0