Sumering 2010 och MÅL 2011

Nu är det snart nytt år och då är det dags att sumera det året som gått. 2010 har varit ett händelserikt år och jag tycker det är tråkigt att det är över. Mycket roligt har hänt.

ÅR 2010: ett år fyllt med hund och resor, precis i min smak!


Året började med en veckas semester på Gran Canaria för mig och Daniel



I februari åkte jag ner till Schweiz för att hämta hem vår lilla Lucy som vi
är så lyckliga över att vi har fått i vår familj.


Under våren blev det mycket valpträning med Lucy men också rallylydnadsdebut för mig och Dixie i Rallylydnad därvi fick uppflytt på bara tre veckor och på tre raka tävlingar med 98/100 p som bäst och flera pallplaceringar!


Sedan har stora delar av året handlat om valpar. I juni begav vi oss 220 mil med bil ner till södra Frankrike på parningsresa. En resa jag aldrig kommer glömma!


Vi bodde hos familjen Bedat som har hundarna Uchi och Baxter. På midsommarafton blev det en parning mellan Baxter och Dixie. Sedan var det en nervös väntan....


Ett ultraljud tagit den 26 juli där det visade finnas valpar i Dixie-magen


23 augusti föddes underverken och lyckan var total! Dixie var en fantastisk mamma


En helt underbar tid att få ha 6 små valpar i 8 veckor


När valparna flyttat ut var det dags att damma av Dixie för att jaga lite utställningstitlar utomlands.
I november blev Dixie Dansk Champion och Dansk Vinnare 2010 i Herning.


10 november åkte jag till Valencia för att hälsa på husse. 4 härliga dagar med lite sol


Jag tillbringade även min 25-års dag i Spanien och då är man tydligen såhär glad?



Årets sista stöt satte vi i Norge där Dixie gick och blev BIR, Nordisk Champion
och Nordisk Vinnare 2010 och fick äran att representera barbetrasen i norska HUNDSPORT.
Tyvärr tyckte jag inte det var någon kanonbild, men det är ju det lilla problemet =)



MÅL 2011:

Dixie:

- Träna viltspår och bli startklar för anlagsprov
- Tävla rallylydnad när sporten blivit officiell, tills dess lära in alla skyltar i kommande klass
- Deltaga på några få utställningar

Lucy:

- Träna viltspår
- Lära sig alla moment i lydnadsklass 1 och rallylydnad, förhoppningsvis börja tävla rallylydnad till hösten
- Lära sig slalom i agility
- ställas ut lite överallt
- Röntgas för HD och ED
- Ögonlysas
- MH-beskrivas till hösten -11

Maja:

- Bli bättre på att planera sin hundträning och att hålla sig till sin plan
- Läsa minst 5 nya hundböcker
- Utbildningar (2010 blev mer träningsår, 2011 ska bli mer utbildningsår)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja vilket år 2010 varit för dig/er!

2011 kommer att bli minst lika bra om inte bättre :o) Tycker du har en lagom lång mållista denna gång ler Hoppas vi ses på fredag-morgon!



Gott Nytt År!

2010-12-28 @ 19:19:38
Postat av: Maja Holmström

Ja, visst har det. Vi åker till Norrköping imorgon så det blir inget spår för oss på fredag

kram

2010-12-28 @ 20:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0