Uppdatering + Film

Andra natten gick lika bra. Hon ligger på rygg och snarkar i sin korg =)
Jag hitade henne en gång sovandes på mitt nattduksbord, dem är ganska låga så där hade hon klättrat upp och lagt sig.
Idag har vi börjat med koppelträning, för att förebygga dragande. När valpar är så små som Lucy så kör jag stanna-metoden. Alltså så fort kopplet sträcks så stannar jag. Hon bli ganska frustrerad och piper när hon inte kommer frammåt, men så fort hon kommer tillbaka och kopplet slakar så fortsätter vi frammåt.

Det har även blivit skotträning inomhus med vår skottskiva i förebyggande syfte. Hon brydde sig inte det minsta.
Inklickningen är påbörjad, men ännu har hon inte gjort kopplingen.
Hon leker mycket och jag presenterar nya föremål för henne som hon genast anfaller och bär till sin korg. Hon är nog lite ekorre, för hon samlar allt i sin korg. Tidigare idag var korgen så full så hon inte själv fick plats. Då hade hon hämtat alla leksaker, min morgonsko, Daniel gympasko, en ryggsäck och ett ben.
Stort föremålsintresse har hon och både jakt och kamplust.

Hon har också börjat inse att bästa platsen att ligga på är vid mina fötter. Så nu är det lite konkurrens om vem som kommer först till bästa platsen. För tillfället ligger de vid varsin fot.

Här kommer en filmsnutt på vad Lucy gör första gången hon ser mina nycklar:



Dixie blev tvungen att kolla vad hon höll på med och som med allt annat så hamnade nycklarna tillslut i korgen =)
(Tyvärr hackar filmen på min dator, men jag hoppas ni andra ser den bättre)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja vad ska det bli av denna lilla juvel??

Önskar att jag hade dina kunskaper så hade jag kanske kunnat ge mina hundar de rätta förutsättningarna.

Kul att Lucy funnit sitt hem så självklart.

Grattis och lycka till!

Kram från Birgitta

2010-02-05 @ 18:16:24
Postat av: Maja Holmström

Birgitta, jag tycker verkligen du har gett Tilde och Lovis rätt förutsättningar. De är ju superduktiga =)

2010-02-07 @ 16:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0