Löst uppgiften

Igår var det full rulle på kurserna igen. Först agility för mig och Dixie.
Det gick hyfsat, men det är ändå så mycket bättre nu än vad det varit innan. Hon springer inte och tar egna hinder eller springer rus. En hel månad har hon varit såhär duktig nu.
Och det är först nu som jag tycker att agility blivit riktigt roligt, nu när man har en hund att springa med =)
På träningarna märker man inte av löpet det minsta, det är samma snabba och glada hund, det är bara hemma hon är lite mer trött än vanligt.
Sen höll jag valpkurs på kvällen för 5 otroligt söta valpar som alla nästan var lika gamla.
En flatte, en gronendahl, en shelti, en cockerpoo och en d/s gårdshund, så duktiga sååååå!

Idag är det sjätte dagen på löpet och imorgon ska vi vaccinera och ta blodprov för att se exakt vilken dag vi ska åka på. Men det blir nog nästa vecka skulle jag gissa på.

Ikväll är det Lucys kurs igen och vi har knäckt läxan helt och hållet som vi ska visa upp ikväll. (Läxan att backa upp på pall med baktassarna). Vi har bara tränat på det 4-5 gånger och nu kan hon det här hemma i alla fall. Kanske blir anorlunda ikväll på kursen? Det vet man aldrig.

Idag och imorgon kommer det folk som ska titta på vår lägenhet, hoppas dem gillar hundar =)
Ska bli skönt att flytta och bo på landet. Jag är mer lantis än stadsbor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0