Vilda valpen

Imorse vaknade jag av mig själv 08.30. Det har inte hänt sedan valpen kom eftersom hon alltid brukar väcka mig vid 07.00 då hon vill ut och kissa. Jag tänkte att kanske hon har lärt sig att sova längre? Men när jag går upp så ser jag att hon inte alls har sovit, utan i det tysta ägnat sig åt att bita av sladden till dammsugaren.
Det var illa för två saker. 1. Att jag måste vakta på sladdar igen 2. Köpa ny dammsugare.
Dammsugaren har fått stå framme nu ett tag för att hundarna drar in mycket smuts utifrån, men det var ett misstag. Hade jag vetat att hon skulle bita av sladden hade jag nog gjort mig besväret att ställa in dammsugaren varje dag. Då har jag lärt mig det.

Sedan har det blivit morgonträning för att dämpa lite av all den energi Lucy har. Hon var jätte duktigt. Hon bjuder på backa, ligg och tass. Tass lärde jag henne igår och nu gör hon vacker tass hela tiden =)
Idag började jag shejpa in fotgående och det gick himla bra. Hon följde mig i både höger- och vänstersvängar. Sedan blev det bakdelskontroll på kloss och det har hon också förstått nu.

Igår efter kursen så hade Daniel, Mattias och Hanna bestämt att vi skulle gå på bio och se Alice i underlandet i 3D.
Jag blev nervös för hur det skulle gå att lämna valpen. Men vi gjorde ett försök. Vi gick på bio. Det är egentligen dömt att misslyckas när jag går på bio så sent. Jag brukar nämligen somna. Och igår var inget undantag. Filmen var bra, det är inte det, men i mellan åt kan jag bara inte hålla ögonen öppna. Eftersom det var en 3D så sitter man ju med 3D-glasögon och då tänkte jag att då är det ingen som ser om jag somnar. Men det märkte Daniel.
När vi kom hem så sov båda hundarna. Dixie i hallen och Lucy hade gått in och lagt sig i sovrummet och vaknade inte ens när vi kom. Då kunde jag pusta ut.

Här kommer även resultatet av nya vardagsrummet:

FÖRE








EFTER




(Bara tavlan och den lampan som ska bytas ut också)



Jag är supernöjd med det nya! Mycket mer luftigt och modernt.

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Jättesnyggt!

Skulle kanske börja i nån hörna här hemma....?

2010-03-17 @ 12:13:07
Postat av: Gunnel Svinhufvud

Hej Maja!

Vad snyggt det blev! Vi förstår att ni är nöjda.

Vi ses i Malmö.

Kramar från oss alla

2010-03-17 @ 17:13:11
Postat av: Pernilla

alltid lär man sig nåt när man har valp! ;o)

Snyggt det blev!

2010-03-17 @ 18:19:47
Postat av: Marie Widblom

WOW!! Vad fint det blev.Förstår om du är nöjd.Attans det där med dammsugarslangen.Vi får vara glada att det inte var en sladd som var inkopplad i ett eluttag.

Marie

2010-03-18 @ 07:31:58
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0