Skitväder

Det har ösregnat hela dagen och det räcker med att man har varit ute 30 sekunder för att man ska vara genomsur både utvändigt och invändigt.
Lucy blir alldeles vild i regnet och ska fånga regndroppar och springa som en tok. (Vilket inte underlättar för mig)
Nä, det är verkligen inte trevligt att vara ute just nu.
Det brukar alltid finnas någon lustigkurre som kommer med uttrycket:
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"
Själv hatar jag detta uttryck och håller inte alls med om att det inte finns något dåligt väder. Människor blir lyckligare av sol och värme.
Men har man hundar så måste man ut i ur och skur. Jag undrar alltid var alla andra hundägare med hundar är när det regnar?

När vi kom in så var ju hundarna redan blöta så jag passade på att bada Lucy lite snabbt inför imorgon. Hoppas verkligen inte det är skitväder imorgon också. Blir ingen trevligt vistelse på utställningen då. För mig alltså.

Jag tänke ge mig på Dixies päls i helgen och förhoppningsvis också hinna bada henne.

I HUNDSPORT igår stod det att barbet har rätt att erövra viltspårschampionat from i år!
Det var snabbt ordnat efter våra önskemål! Bravo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0