Fått saker gjorda

Har fått gjort allt jag hade planerat till idag.

Dixie är nybadad och alldeles underbar. Efter bad vill hon alltid kela mer än vanligt, så vi har myst halva eftermiddagen i solen på altanen.

Min bil är tillbaka! Har kanske glömt att säga att den har varit på verkstaden en vecka så jag fått cykla varje dag till jobbet. De ringde precis innan jag skulle åka hemifrån så jag hann precis hämta upp den.

Verkstad och veterinär är de två källor som äter upp min lön. Och när det sker på samma dag så är det lite extra hemskt.
Från verkstaden direkt till veterinären för att ta blodprov på Lucy. 1200 spänn för det. Hu!
Lucy ville verkligen inte ta något blodprov idag, hon började streta emot bara de satt fast remmen runt frambenet så jag fick hålla henne ordentligt. Men hon gav upp efter ett tag när hon fått undersöka alla nålar och bomull och allt. Då gick det, men hon hade bråttom ut.

Från veterinären direkt till kursande.
Min schäferelever gör framsteg, det är så kul att se.

Sen var det agility och idag fick vi springa vår första bana. En ganska klurig en. Men jag är så nöjd med min Lus. Hon har sån fart och glädje och är så enkel. Efter några gånger så gick det riktigt bra.
Det var jätte kul att springa bana. Men hon behöver träna mer på snäva svängar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0