Hundgym =)

Usch så geggigt det är ute nu. Dixie som var så ren och fin igår är nu en lortgris igen efter bara ha varit ute och gått.
Men det som är bra när de är nybadade är att smutsen trillar av lättare, så jag har kunnat borsta bort det värsta. Sol har vi i alla fall haft idag och då passade jag på att ta en ny bild på Dixie till min hemsida. Så här blev den: 


Ögongodis för matte =)

Lucy och jag har kört agility. Väldigt svår bana och det är bara att erkänna att jag inte riktigt fick rätt på det som jag ville. Jag blir arg på mig själv att jag inte kan minnas banan och de byten jag så väl planerar under banvandringen. Men min hund är duktig! Vi körde inomhusagility idag, så himla skönt att kunna träna inne när det är så kallt ute. Och vår nya inomhuslokal är fantastiskt bra!

Sen har jag haft två privatlektioner. En var en 14 veckors Shitzu valp som ville ha lite grundträning. Väldigt kul att se en så arbetsvillig liten tjej.

Sen hade jag en omplaceringshund, jaktblandning som förut bott hos en alkoholist och troligtvis fått en hel del stryk och som är rädd för allt. Men wow vilka framsteg vi gjorde på bara 40 minuter. Det kommer bli en fantastisk hund av den killen!

Igår så fick Dixie och Lucy prova på en träningsmaskin. På jobbet har det köpts en viberatormaskin som vibrerar i olika grader beroende vilken inställning man har. Jag har läst att det är väldigt många hundfysioterapeuter som använder vibrationsplatta för hundrehab, för muskelträning, fettförbränning, spänningar och ökad cirkulation, så jag tänkte prova på mina hundar nu när vi ändå har en maskin.
Jag undrade hur de skulle reagera när jag sa åt dem att gå upp på plattan, men de gick upp direkt. Och till min förvåning så verkade det som om de verkligen gillade maskinen. Lucy tyckte det var så kul så hon vägrade gå ner fast jag stängde av den. Så nu har vi ett komplement till vår övriga träning att ta till. Nu kan vi gå dit och träna alla tre. Själv använder jag maskinen flera gånger i veckan. Jag märker stor skillnad och man känner att man tränar muskler som man annars inte kommer åt så lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0