Så roligt med agility

Idag var årets varmaste dag hittills med hela 5 plusgrader och nästintill sol. Nästan all snö har smällt bort, så det är återigen gröna gräsmattor och våra promenad vägar är åter gångbara utan massa äcklig is och det kändes faktiskt som en liten liten gnutta vår i luften.
Dessutom mörknade det inte förrän halv fem!

Jag och Lucy har precis kommit hem från agilityträningen och det är så himla kul. Lucy är så go, inte världens smidigaste, men hon får mig att skratta åt alla hennes försök att göra rätt för sig. Och snabb är hon!

Idag var det tre olika stationer som vi turades om på. Vi tränade mycket kontaktfält och det är Lucy mycket duktig på. (Trappträningen har gjort susen)
Slalom går framåt och oftast tar hon ingången korrekt. Ibland går det för fort och hon missar portar, speciellt när hon kommer med fart.

På balansen så har hon lite problem att just balansera på uppfarten. Om hon kommer i lite hög fart så trillar hon av efter någon meter. men hon har iof bara gjort den en gång innan, så det ska nog lösa sig. Kommer hon väl upp så går det bra.

Det är verkligen jätte roligt att träna med henne och hon bara älskar det.
Alla jobbar med sina hundar lösa bredvid varandra och det klarar hon hur bra som helst. Hon triggas inte av att de andra hundarna springer bana bredvid henne. Hon springer inte fram till någon annan.
Detta är ju en otroligt viktig del som måste fungera och det är jag så glad att jag lyckats lära Lucy. Tyvärr missade jag att träna detta tidigt med Dixie, så hon har mycket svårt att koncentrera sig när andra hundar springer och tränar bredvid henne.

Det som behövs nu är MER TRÄNING! Vi måste få till ett pass till i veckan för att vi ska utvecklas snabbare. Det är lite snålt med tid, men jag ska försöka få till någon eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Väntar med spänning på valprapporter från alla valparna.

Snygg framsida du har gjort!

2011-01-18 @ 14:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0