Ny produkt

Idag har vi spårat i det vackra vädret.
För en gångs skull så var båda hundarna jätte duktiga. Dixie tog det lungt och slarvade inte och Lucy var lite mer taggad och jobbar på jätte bra! Hon börjar bli helt tokig i sin klöv nu och vill äta upp den, precis som Dixie. Dixie får bara bära sin klöv tillbaka, sen måste man ta den för annars äter hon upp den i ett nafs.

Förra veckan beställde jag ett VGW-bälte. Den omtalade och hyllade selen som ska göra att hunden inte snedbelastar på promenader eller drar. Idag kom den och ikväll på promenaden har jag testat den på Lucy.
Nu gick vi inte så lång runda, men jag var verkligen nöjd med vad jag såg.
Just på kvällarna så kan Lucy vara lite hetsig i kopplet då alla 1000-tals kaniner är vakna, men i denna sele kan hon inte dra, för då vänds hon automatiskt helt om eftersom spännet sitter fast på bringan. Den var väldigt lätt och smidig och kan inte orsaka skada på hunden till skillnad från andra farliga halsband och nosgrimmor.
Jag tror verkligen de har lyckats denna gång. Men jag kommer fortsätta utvärdera den i olika situationer, men första intrycket var positivt!

Dixie är i höglöp och försöker förgäves uppvakta Lucy. Lucy bara tittar på henne och förstår inte vad Dixie vill att hon ska göra.

Imorgon blir det en lång dag med många lektioner jag ska hålla för alla nya kursdeltagare och på lördag är det dags för djurtolken. Så spännande! Men jag vet inte ännu vad jag ska ställa för frågor till Lucy. Vad ska man fråga sin hund?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0