Solig helg

Vi har haft en mycket trevlig helg med besök från Norrköping. Goda middagar, soliga promenader och bad i mängder för hundarna. Även Selma har badat flera gånger idag och hon badar bara när det är varmt.

Jag har börjat min pysselverkstad igen efter ett långt uppehåll. Jag tycker det är så fantastiskt roligt. Det kommer bilder en annan gång.

Jag har borstat hundarna nästan färdigt och så igår sprang de ner i ett lerigt träsk och lukade skunk. De fick ju bada av sig i havet, men jag tror nog att jag kommer hitta lite mer päls att reda ut nu efter detta.

Det är märkligt med Lucys päls. Hon har börjat få massa svarta stickhår så hennes bruna pälsfärg blir bara mörkare.
Just nu får hon mängder av komplimanger av alla möjliga som vi träffar som tycker hon har en underbart vacker färg.
Hon har några enstaka vita stickhår, men nästan mest svarta. De brunda hundar jag har sett har för det mesta vita stickhår och ser altså ljusare ut.
För några månader sedan hade hon inte alls sån färg som hon har nu, ett tag såg hon ganska dassig ut i färgen.
Hur upplever ni andra som har bruna Barbeter det? Kan färgen bli mörkare eller ljusare eller går det omvartannat?

Slutligen idag måste vi gratulera att vi har fått en ny nordisk och Internationell utställningschampion i vår ras! Ludde Lumps Desirée Delight även kallad Axa har idag tagit sitt sista Cert och CACIB för att erövra dessa titlar.

Nu är det tre Barbettikar i Sverige som fått titeln C.I.E (Internationell Champion) och det är Amande på Gotland, min Dixie och nu Axa.

Stort GRATTIS från oss!

Grattis till övriga Barbethundar på Åland idag som det också gick bra för!

Jag längtar tills imorgon för då är det agility igen. Jag tror min lilla lus kommer vara på hugget för det imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0