Utmaning


Här har vi den nya utmaningen som ska bli Lucys till att börja med. Jag hade tänkt lära henne att på frågan: "Vem är finast?" gå och hämta sitt eget foto och lämna det till mig. Sedan kanske Dixie får lära sig en annan fråga? Det har jag inte tänkt ut ännu.
Roligt ska det bli och om eller när vi lyckas så ska jag försöka lägga ut en film på resultatet.

Sånt väder som det varit idag är perfekt. Några minusgrader, blå himel och vindstilla. Det bästa med minusgrader är att hundarna håller sig renare efter varje promenad och man slipper blöta tassar.
Idag träffade vi en ny hund (golden/labbe) som de fick leka med. Eller, Lucy lekte med honom och Dixie försökte lådsas som om han inte fanns efter att hon skällt ut honom. Slyngelhanar i 9 månaders ålder är Dixie alltid väldigt kort och bestämd mot. Men efter att hon har lagt ribban så räcker det med att hon ger slyngeln en blick för att han ska vända om.

Igår kom äntligen boken jag längtat efter länge. Jag känner mig helt efter att jag inte har läst denna tidigare, men jag ser mycket framemot det och denna bok kommer garanterat hamna på min rekommenderade boklista. Men den måste läsas först. Synd bara att jag har väldigt många andra böcker i läs-kö, men jag ska försöka klämma in den här så fort jag kan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0