BIG 3:a x 2

Här kommer fler glada nyheter från helgen.
 
Majtippans Jaspis of Cheba "Amie" i Norge har varit på 2 dagars utställning och erövrat fina utmärkelser igen!
På båda utställningarna fick hon fin kritik, blev BIR och BIG 3:a
 
Grattis fina Amie!
 
Det är så roligt när det går bra för valpköpare! Mamma Dixie kan vara stolt över sin dotter!
 
På tal om utställningar så går vi snart in i maj månad och då är det många av "våra" valpar som ska ställas ut. Faktiskt hela 5 stycken av Lucys valpar ska ställas ut på olika utställningar! Vi önskar alla lycka till!
 
Måste också passa på att säga Grattis till vår träningskompis Emelie som igår debuterade i lydnadsklass 2 med Vincent och fick 1:a pris och 2:a placering! Riktigt bra jobbat!
 
Vilken strålande helg!
 
Ikväll står det hundträning på schemat och det blir stort fokus på detaljträning med Lucy.
 
Vi var ju på heldagskurs hos Jenny Wibäck i fredags och där fick jag bland annat lite tips på hur vi ska få till bättre vänstersvängar i fotgåendet, så det ska praktiskeras idag :)
Med Dixie har jag inte bestämt om jag ska gå direkt på inlärning av mästarskyltar eller om vi ska byta till lydnad.
Kanske blir det ändå sikte på mästarklass?
Sen har jag lilla Timja här också idag och för henne blir det fortsatt grundträning i rallylydnad.
Men nu tänkte jag ta ett tag med hennes päls och påbörja min tovjakt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0