Äntligen igång!

Igår drog kursandet äntligen igång och kvällen började med att jag startade upp höstens satsningsgrupp som är en tävlingsinriktad kurs för den som vill börja tävla i lydnad, rallylydnad, freestyle eller utställning. Det var ett härligt gäng och det ska bli spännande att följa kursdeltagarnas utveckling under terminens gång.
 
Direkt efter det var det kurs för mig och Lucy i agility. Denna terminen heter kursen "Våga Tävla" och om ca en månad så ska vi göra vår officiella debut i agility. Herregud så rädd jag kommer vara!
Trots att Lucy var skendräktig så var hon så himla duktig igår. Full fart! Tänk om bara jag kunde lära mig den där handlingen lite bättre.... Men skam den som ger sig! Nu har jag gett mig in på detta och jag SKA lära mig!
 
Det blir en fullspäckad höst. För tillfället är alla helger inbokade fram tills mitten av november och hösten har knappt börjat!
Förrutom agilityn, så ska det tävlas rallylydnad och så blir det nog lite utställning. Sen ska vi ju börja på kursen "The sky is the limit" och det ska bli väldigt spännande!
 
Och mitt i detta höga tryck så planeras det för fullt för nästa valpkull som är planerad till våren 2014.
 
För övrigt håller jag på att packa och jag kan säga att det minsann inte är lätt att packa när man har en skendräktig vovve i huset. Lucy tycker nämligen att alla kartonger är perfekta lyor som hon vill inreda till sig och sina låtsas valpar. Det jag packar ner vill hon packa upp :-/
Jaja, det ordnar sig :)
 
I eftermiddag blir det hundträning med bästa Emelie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0