Nya mål

Redan igår påbörjades träningen mot nya mål.
 
Lucy fick igår träna på några lydnadsklass 2 moment. Hon fick öva på att springa till rutan. Jag har så många idéer sparade om hur man kan lära in rutan, så jag knappt vet vilken metod jag ska välja. Men jag ska prova lite olika och variera träningen mycket för att få momentet säkert.
 
Fritt följ, läggande och inkallningen skiljer sig inte så mycket från 1:ans moment, så mest fokus kommer ligga på de övriga momenten.
Vi tränade även på 2:ans hopp. Det är nog det moment som jag kommer få jobba hårdast med. Lucy tycker det är jätte svårt att sätta sig på avstånd från mig. Men med träning så ska vi nog även få till det.
Med apporteringen ska vi "bara" få till en snygg ingång, så ska det nog inte vara några problem. Och sen har vi fjärrdirrigeringen som vi också påbörjade igår.
Väldigt roligt med lite nytt! :)
 
Sen tränade vi även lite rallylydnad och Emelie hade en alldeles galen idé om att vi skulle hänga på och tävla om 2,5 vecka. Det var så galet så jag anmälde oss. Det var det tävlingsuppehållet det. Har ingen aning om hur det ska gå, för vi kommer inte hinna lära in allt tillräckligt bra, men jag får se det som en kul grej och en test på hur vi ligger till :)
 
Dixie får bara tränar mästarskyltar just nu. Konen som gick så bra från början, går inte alls bra längre, sedan jag var dum nog att lägga en targetplatta bredvid för att få till en bra position. Vilket misstag!!!! Så kan man inte göra med Dixie och det borde jag veta.
Så fort targetplattan försvann så försöker hon trampa på konen i tron om att den blivit en tasstarget!!! Katastrof!!! Nu ligger det mycket arbete på att frishejpa det från grunden att INTE trampa på konen fast hon ska springa till den.
 
 
Här kommer några fler bilder på Leo som den blivande barbetägaren Marianne Gaseb har tagit när hon var och tittade på utställningen i helgen. Vi önskar Marianne lycka till med sin blivande valp som kommer om några veckor från Batterikullens kennel. Leo får alltså en kusin som sällskap i Uppsala.
 
Det var en väninna till Leos familj som fick äran att visa Leo på utställningen
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0