Planer

Idag är jag äntligen på benen efter ytterligare en sjukomgång (men blir fortfarande anfådd av minsta lilla). Denna gång matchade jag in sjukdomen väldigt dåligt, just när det var som finast väder, men nu hoppas jag att det kan ge med sig en gång för alla och aldrig mer komma tillbaka.
 
När man är hemma och ligger sjuk så kan man inte göra så mycket, men en sak kan man göra och det är att smida planer. Nu har jag haft all tid i världen till att planera och tänka ut olika saker, både på kort och lång sikt.
 
Planerna på kort sikt blir väldigt tajta eftersom de ska vara färdiga tills nästa helg. Nästa vecka kommer bli tuff! Då ska både Timja och Dixie på utställning och jag måste hinna bada och borsta dem, samt träna lite mer utställning med Timja. Och dagen efter är det lydnadstävling igen för Lucy och inför det har jag en lång lista på vad som måste tränas.
 
Vi måste hinna träna på:
  • Tävlingsmässiga ingångar på plan på nya platser med uppställning
  • Hopphindret med en extra planka
  • En tung apportbock
  • Fritt följ utan blicksläpp
  • Nerläggande och uppsitt
  • Ställande
  • Platsliggning utan att nosa, med störningar, 3 minuter
  • Kvartssvängar åt vänster
  • Språngmarch
Hm, jag inser att det det kan bli svårt att hinna med allt, men vi får träna så mycket det går.
 
Sen har jag velat fram och tillbaka angående vad som ska bli nästa mål med Dixie. Men nu har jag kommit fram till att vi ska satsa på mästarklassen och bli färdiga där innan jag börjar om med den vanliga lydnaden på henne. Det är många jätte roliga skyltar i mästarklass och de flesta kan hon redan. Det svåraste kommer bli honnören, att stå brevid mig i 1,5 minut utan att sätta sig!. Hon är van att man alltid sitter eller ligger bredvid mig, men hon har ju lärt sig allt annat så nog ska hon lära sig att stå vid sidan också. (Sen kan man ju alltid hoppas att just den kommer på tävling :)) Men vi har inte bråttom med tävlingar, jag tänkte ha sommaren på mig att träna in momenten riktigt bra sen i höst kanske vi provar hur det går på tävling.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0