Varmaste utställningen

Utställning i Hässleholm stod på schemat idag och även om man inte får säga det, så var det faktiskt för varmt!
Runt 30 grader och det var minst sagt SVETTIGT! 
Jag tyckte lite synd om hundarna, trots att vi hade skuggplats, men det hjälpte inte mycket.
 
Det var bara att kämpa sig igenom dagen som inte blev så lång som jag tänkt.
 
4 barbeter var anmälda, alla i olika klasser. Eva och barbethanen Koi var där från Åhus, Kristina och barbettiken Matisse från Kalmar och så Dixie och Timja som jag hade med mig.
 
Hans Rosenberg var domare och han var en väldigt noggrann och tydlig domare som verkligen tog sig tid att känna igenom hundarna ordentligt och han gav även muntlig respons efteråt. Han hade verkligen koll på det här med anatomi.
 
Timja gick som enda juniortik och fick Excellent. Han tyckte hon var mycket lovande, men att hon behöver utvecklas mer. Jag kan inte annat än att hålla med :) 
 
Det delades bara ut ett Ck och det fick Dixie som blev BIR. Men hon är ju äldre och mycket rutinerad så det var inte helt oväntat.
Planen var att jag skulle stanna till finalerna och satsa på en grupplacering, men eftersom det var så varmt så valde vi att åka hem direkt efter bedömningen. 
 
Några bilder från dagen:
 
Lika som bär, inte helt lätt att se vem som är vem, men det är Dixie till vänster och Timja till höger
 
Timja skötte sig mycket bra, men tyckte att mätstickan var lite konstig när hon skulle mätas in. 
 
Dixie vet mycket väl vad hon ska göra i utställningsringen och hon vet om att hon är snygg och visar stolt upp sig. Hon fick en rolig kommentar i kritiken: "Stolt för sin svans". Ganska kul, för Dixies svans viftar konstant i ringen, men jag tror egentligen inte det är svansen hon är stolt över, det är nog sig själv :) 
 
Alltid roligt att ställa ut sin stjärna :)
 
Jag får återigen tacka Amanda för all hjälp och stöttning under dagen! 
 
Lucy fick vara hemma, men imorgon väntar äventyr för henne. Om det inte blir åska, för då vågar jag inte tävla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0