Ny titel

I söndags startade jag och Lucy i rally avanceradklass igen och det blev fin utdelning för oss. 99 poäng och klassvinst!
Och därmed tog Lucy sin titel RLD A (Rallylydnadsdiplom avanceradklass) eftersom det var hennes 3:e godkända tävling i den klassen.
Nu är det mästarklass nästa!
 
Och ja, hon är redan anmäld till sin första mästarklass tävling hur galet det än må vara. 
 
Jag brukar inte anmäla mina hundar förrän jag vet att de kan momenten väl i den klassen som de ska tävla i. Men så kan jag inte tänka längre, för med bebis i vardagen så blir allt anorlunda.
Så därför har jag gått ifrån mitt vanliga tänk och gett mig ut på hal is och anmält Lucy till en tävling som är om ca 2 veckor. Och vi började träna mästarklassskyltarna igår!!!
Och så var det den lilla detaljen att vi åker till Sardinien nästa vecka, så det är oerhört begränsat med tid för inlärning.
 
Men nu är kraven rejält sänkta och jag vet inte ens om jag kan förvänta mig ett godkänt resultat. Men vi ska naturligtvis försöka. Några mästarklassskyltar kan hon redan, men vissa är helt nya.
 
Jag hoppas i alla fall vi ska kunna ta mästartitel i år, för nästa år är det nya regler i rallyn!
 
Jag ska försöka köra några små pass varje dag så får vi se hur långt vi kommer på det. 
 
Det ska i alla fall bli skönt att ha båda hundarna i samma klass.
 
Förresten, idag har jag anmält mig och Lucy till en kurs i nosework. Det är inget vi provat på tidigare så det ska bli väldigt kul. Kursen börjar i oktober och vi kommer gå tillsammans med Emelie och Lycka...
 
Jag ser fram emot en riktigt härlig hundhöst! 
 
Lilla lus som gjorde sin bästa tävling hittills (Även om jag själv inte gett oss 99 poäng ;) ) Men kul att domaren gillade oss :) 
Och det är ju rfaktiskt oligt när funktionärer kommer fram och berömmer en efter tävlingen för de tyckte det såg så fint ut. Man blir glad av sånt :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0