Nosework 2

Hela helgen har jag och Lucy tillbringat i Halmstad för att träna nosework fortsättning.
Wow vilken helg det varit!
Jag är så nöjd och det känns verkligen som om nosework är Lucys grej.
 
Vi har introducerat en ny doft: Lagerblad.
Lucy lärde sig den doften på några få repetioner och nu hon klarar den bättre än eukalyptus faktikskt, fast lagerblad är doften för klass 2.
 
Vi har testat på alla typer av sök som ingår i nosework. Behållarsök, inomhussök, utomhussök och fordonsök.
Vi har även störningstränat och utmanat med andra lockande dofter som till exempel katthår, hönsfjädrar, rökt korv mm.
Det gick över förväntan och Lucy klarade att markera den rätta doften.
 
Nu är jag sugen på att göra ett doftprov med henne och sen får vi träna vidare som vi kan bli tävlingsklara en vacker dag. men oj oj vad mycket man måste träna på!
Fast det är ju bara kul :D
 
Snart drar tävlingssäsongen i rallylydnad igång för min och Dixies del. Det ska bli spännande med de nya reglerna och skyltarna att se hur det går. 
Vi skulle bara behöva få till lite mer träning, så det får vi se till att fixa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0