Fullt i höst

Ja, nu har man planerat ända in i slutet av november.
Det är fullt med kurser som ska hållas.
Jag och Dixie ska börja på nästa tävlingslydnadskurs.
Det är tre utställningar inplanerade.
Vi ska ha barbetträff och prova på vattenapportering
och ovan på allt det så ska man hinna med det där tråkiga vardagslivet också.

Tänk att hundlivet kunde vara så otroligt stimmulerande. Jag tänker hund 20 timmar om dygnet känns det som.
Hela tiden tänker jag hund, hur ska jag få Dixie att klara alla mina utmaningar? Hur ska jag få henne mer motiverad i träningen?

Idag var vi på den allmänna träningen och försökte göra något vettigt. Det är mycket lukter just nu. Hon har sina perioder..
Men hon kom på alla sina inkallningar, fick till några riktigt bra snabba läggande, hon klarade av några hinder i agilityn och hennes utgångsställnings-sitt blev riktigt bra några gånger.
Men visst, hon tappar fokus mellan övningarna.
Hoppas det hör till åldern, för jag har tyckt att hon tappar mycket mer nu är för två veckor sedan.
Kan det vara löpet som spökar?

Hon har varit med mig på jobbet i två dagar nu. Och det gick hur bra som helst. Hon var väldens lugnaste, kunde ligga kvar på sin plats och skällde inte på någon och lät sig klappas av alla.
Så har det inte varit innan.

det är så svårt att säga vad det är för en hund man har. Ena dagen är det på ett sätt och nästa på ett annat.

Nu ska jag gå och gosa med mina lurvisar =)

godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0