Härlig kväll

Ja, idag var det en härlig kväll på Bialitt hundcenter.
Det var ljummet i luften och mycket träningsfolk =)

Det gick ganska bra för Dix idag. Idag hade jag varit duktig och gjort en träningsplan:
Vi skulle träna:
-Rätt fotposition
-Platsliggning
-Läggande under gång
-Inkallning
-Passivitet

Synd bara att jag som vanligt flöt ut i min egen värld och hittade på massa annat också.
Vi tränade alla ovanstående övningar + lite annat som vi inte skulle.

Men för första gången lyckades Dixie utföra rörelsen "snurra" fem meter ifrån mig. Då blev jag stolt för det hade vi aldrig provat.


Nä, det måste bli allvar på mina träningsplaner, annars har vi en förrvirrad Maja och en förvirrad Dixie.

Okej, nu bestämmer jag att från och med imorgon så ska jag ALLTID hålla mig till min planering:
Och jag måste bli mer tydlig på vilket moment jag träna på åt gången. Annars gillar jag och blanda, men nu är det slut på det!
Sen måste jag också hitta fler nya belöningar och så måste jag förstärka utförandet av targethanden.
Och så måste jag träna mer passivitet och så måste jag träna mer inkallning med störning...
Oj, nu blev det mycket krav igen.....

Idag har lurvis blivit badad. Så nu har hon ren och fluffig päls. Min Selma plutt löper.. Jag trodde Dixie skulle börja samtidigt, men inte än.
Jag vill att hon ska löpa för att se hur hon blir efteråt.

Nu ska jag planera kurs till imorgon!

hejdåEn bild från i vintras som jag hittade. Här kommer hon i full fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0