En aktiv helg

Kom hem från Tomelilla igår kväll. Det har varit en aktiv helg får man säga. Jag har fått nya inlärningstips, både överlag och individuellt. Helgen var bra upplagd och flöt på bra.
Nästa gång är det examen och då ska vi ha vår kedja klar.
Det ska tränas som bara den.
Dixie skötte sig bra, kanske lite för ivrig i mellan åt. Hon har blivit nästan för laddad i träningen och skäller av ivrighet, så vi får sänka lite. Hon kunde jobba helt ostört bland alla nya hundar utan problem.

Jag blev också tvungen att köpa en manners minder. Jag tror den kan vara till stor hjälp i vår träning av bland annat uppbindningen och även en fantastisk avståndsbelönare när man är själv.

Var precis ut och tränade lite i störande miljö på GA torg. Det gick sådär. Dixie ville gärna hålla koll på alla som rörde sig runt. Men hon kunde utföra sina moment med en liten dröjning. Det får bli mer sån träning om vi någonsin ska kunna tävla. Jag hade inte den bästa belöningen med, så det ska jag ha nästa gång.

Nu är det december och det innebär att det typ är jul.
Det kommer gå fort, fortare än jag vill.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0