Vila!

Nu är det inget mer innan jul. Nu är jag ledig ett tag.
Sååååå skönt.

Har precis kommit hem från veckans sista kurs som idag var valpkursen.
Jag är helt slut. Säkert bara för att jag visste att idag var sista dagen, då man blir extra trött.

Det går såå mycket bättre med Dixies träning nu när jag har ändrat vissa saker. På lydnaden till exempel så binder jag inte upp henne och klickar inte heller för någon annan.
Det gör att jag inte har en hund som skäller och står och blir frustrerad för att sedan bita i kopplet av all frustration när det väl är hennes tur. Och samtidigt gör det att jag inte blir stressad över att min hund står och skäller eller blir irriterad på hennes överspel.
Nu är vi båda fokuserade på det vi ska göra och vi kan göra det direkt och slipper stå och slösa tid på att Dixie ska återfå kontrollen.

Så det känns roligare än på länge nu!

Hon är min bästa lilla prinsessa när hon lägger den sidan till.

Sen en annan sak som jag börjat med är att inte träna så ofta som jag har gjort. För det känns som hon tappar glädjen i träningen när det blir för ofta. Det blir liksom inget speciellt, bara vardagsmat och det har jag tagit bort nu.
Nu tränar vi bara en gång om dagen, och det är fruktansvärt frustrerande för mig. Jag vill ju hela tiden.
Hon får gå längre promenader istället.
Sen försöker jag att inte ta med henne ut till bialitt de gånger jag har kurs och hon inte kan vara med. För hon sitter och laddar i bilen och det är en bomb som exploderar när man sen tar ut henne. Full av energi!
Så helst ska hon bara följa med när jag ska träna med HENNE.

Jag har en liten tanke i huvudet. Helst plötsligt slog det mig att det kanske inte är omöjligt att starta i en freestyletävling med Selma. Är hon bara på rätt humör så hade det gått super bra. Jag ska nog prova att sätta ihop något med henne också. Det måste funderas vidare på =)

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0