Skumt

Jag har inte lyckats komma in på bloggen på ett tag, det har inte gått att logga in.
Men idag gick det!

Jag minns inte vad som har hänt sedan sist, men vi var i alla fall på utställning i Norrköping. Det gick mycket bra, Dixie fick fin kritik och fina rosetter.
En timme efter utställningen klippte jag av all den tjocka pälsen. Det var inte särskilt snyggt, men efter några dagar så vande jag mig.
Dixie har verkligen kommit på hur härligt det är med vatten. Hon älskar att bada, vattenhund som hon är. Hon kastar sig i, hoppar från stenar och dyker under med huvudet.
Hon är en utmärkt vattenapportör, vi provade förra veckan med dumies och hon var superduktig.

I helgen ska jag ner till Tomelilla på klickerinstruktörsträff. Det ska bli roligt, jag missade tyvärr förra gången så det ska bli roligt.

Idag har jag tränat den dumma kaninen. Varför valde jag den? Den är så trög så jag vet inte vad jag ska göra. Den har inte fattat klicker än...
Aggressiv är den också.

Jag har tränat Dixie till att stänga en dörr. Det har gått jätte bra tills idag. Jag bytte dörr.
Och hon öppnade dörren istället för att stänga och började sedan skälla av frustration för att hon inte fick något klick.
Sen förstod jag att den nya dörren öppnades åt andra hållet.
Förlåt att matte är så korkad!
Jag bytte till en annan dörr som gick åt rätt håll och då fungerade det igen.
Jag ska träna att stänga dörr på andra hållet också, men inte just nu...

Jag har klippt Selma också idag. Hm, behöver klippa om det lite igen tror jag.

Sen kommer vi till freestylen:
Jag har valt låt, jag har valt kläder, jag vet vilka rörelser som ska vara med.
Nu återstår bara att lära Dixie alla rörelser ordentligt och bestämma i vilken ordning de ska komma.
Det är inte lätt med ordningen. Jag försöker pussla ihop ett program i huvudet till låten men det blir inte perfekt.
Och jag vill att det ska vara perfekt, överambisiös som jag är.

Varför kan jag inte lägga ribban lite lägre? Jag kommer ändå bara riva den....


hejdå


*Se inte problemen, se möjligheterna*


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Gud vad fin fin Hemsidan är!! JAg ville bara ha mer och mer när jag läste. Vi måste träffas snart. JAg har kört fast ordentligt i Nalas utveckling och det har resulterat i att hon är trotsig, bitig etc. KAn också bero på att jag har haft influensa i typ 2 veckor.

Saknar dig jättemycket.

KRamz!!!

2008-06-12 @ 21:20:41
URL: http://www.alexandrassnofs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0