?

Ja, lite bättre har jag blivit på planera träningen. Men mer krävs.
Men jag har inte hittat någon bättre belöning.
Dixie har tappat lite motivation, momenten går segt. Då behöver jag något som gör henne pigg. Pipbollen, sen tänkte jag fixa toalettrullar i snören som hon får jaga och sen öppna. Kommer ta lång tid med den belöningen, men det kan det vara värt om jag får igång henne.
Godis från handen blir lätt tjatigt. Mycket bättre om hunden inte vet vad som kommer.


Jag och Dixan var nyss ute i ösregnet och försökte träna lite. Det gick väl bra, men gnistan saknades.
Fotgåendet är fortfarande katastrof. Det fungerar inte alls, hon tappar direkt.
Inkallningen tycker jag går bra. Oftast.
Ligg under gång har gått sådär, ställandet går sådär.
Jag kanske ska börja med hindret och apporten istället och glömma det som går dåligt.

Vi har så mycket kvar i vardagslydnaden också. Vi har ju inte gått kurs i det och därför har vi aldrig fått tillfälle på lösträning med störning, inte gå fram till hundar, annan störningsträning osv.... Det känner jag att vi måste.
Sånt kan man inte träna själv.

Jag funderar hela tiden på det här, men vet inte om jag kommer någonstans.
Tävling känns längre bort än någonsin just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0