Ny bil, bur, försäkringar och ullared= Fattigare än någonsin

Det blev en mycket dyr period för mig nu.
Har köpt ny bil!
Helårsförsäkring på bil
Helårsförsäkring på Dixie
Ullared
+ alla vanliga utgifter + tv-licens som just skulle komma denna månaden.
+ att jag idag beställt en hundbur till bilen som kostade skjortan

Allt ska alltid komma på en gång.

Nu blir det vatten och bröd fram till nästa lön. Och det är ju låååångt dit.

Var på ullared igår och handlade massa julklappar och annat som jag inte vet vad jag ska ha till.
Även om det är billigt så blir det alltid så himla dyrt i kassan.
Men jag fick tag på några riktigt bra julklappar som jag är nöjd med.
Jag hann inte hem till lydnaden igår vilket var synd.
Men ikväll är det "tävling".
Vi ska prova på hopphindret. Det har vi inte övat särskilt mycket på, så vi får se. Det är svårast eftersom Dixie tycker det är roligast och kan inte riktigt vänta på signalen för hopp.

Vi var på djurkommunikation i söndags med både Selma och Dixie. Det är helt fantastiskt. Det stämde nästa allting.

Selma bestämmer allt själv, och gör bara precis vad hon vill. Hon är frusen och ligger gärna varmt. Är inte uthållig och tycker inte det är så kul med träning och på tävling kommer hon inte ihåg någonting, hon önskade sig valpar igen fast hon vet att det inte blir. Det var hennes uppgift tyckte hon. Hon hade lite ont i ryggslutet efter att ha ramlat i en trappa som liten valp. Därför vill hon inte hoppa på agilityn, bara ibland. Hon bryr sig inte så mycket om andra människor, bara sin familj är viktig. Hon gillar inte andra hundar som är påflugna. Hon tål inte kryddor och ris, men gillar små vita tuggben.

Dixie var den stora trygga hunden som vill bli mer modig. Hon tycker det är jätte tråkigt med pälsvård och speciellt när man håller i tassarna. Hon älskar att hoppa och springa fort och bara hon får träna så ska hon visa alla att hon kan bli bäst på att hoppa. Hon gillar utmaningar och att leta och hitta saker. När vi tränar på bialitt på hopphindret så skäller hon på mig för att säga att det är för lågt hinder. Hon vill ha fler plankor så det blir lite utmaning.
Ibland spelar hon över och gör inget rätt för att se hur matte reagerar.
Hon är mycket känslig för tillsägelser och blir mycket ledsen när hon gör fel.
Hon får gaser i magen av tuggben. Hon är medveten om att hon slabbar ner i hela huset när hon har druckit vatten och att det fastnar konstiga saker i pälsen som hon drar in.
Hon älskar sin familj och kommer föjler matte som en skugga.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag vill också gå på djurkommunikation med Nala! När kommer hon igen? Det var ju bra saker du fick veta.

Ses på torsdag. kvart över fem. Ny bil? Sa bli spännande.

2008-11-25 @ 22:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0