Liten andningspaus

Ikväll var det veckans sista kurs. Nu är det helg i hundjobbet förrutom lördag då vi ska träna sök och lydnad.
Ikväll tyckte jag Dix skötte sig bra. Men min andra lillplutt skötte sig mindre bra. Hon tycker inte om mörker, hundar, vått gräs eller ansträngningar. Hon vill inte träna om det inte är inne.
Så kan det vara.

Vi har börja träna lydnadshoppet. Det går bra, Dixie älskar hoppa. Kanske lite för mycket. Hon blir så laddad så det kommer små skall från henne.
Jag måste hålla mig passiv, så går det bra.

Jag förstår inte vad som hänt med platsliggningen. Hon piper och äter gräs och håller på med annat. Det går inte.

Helt plötsligt tycker jag det går väldigt bra med fot.
Det är en överraskning varje dag. Man vet aldrig vad som går eller inte går.
Men det fungerar verkligen att strunta i att träna de moment som går dåligt. Det har fungerat hittills på alla problem.
Alltså ska jag strunta i platsligningen ett tag.

På söndag råkar det vara min födelsedag. Känns inte motiverande. Då måste man göra sig fin och vara trevlig mot gästerna.
Inte mina hundjeans och sliten tröja.......

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Aldrig fel med en paus.. det har vi haft hela dagen idag :-) Ses imorgon!

2008-11-16 @ 19:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0