Tisdag, en dag i veckan

Jag har anmält mig till en lydnadshelg i januari i Tyresö för Emma och Frida. Ska bli kul!

Igår var det aktiveringskurs med hela barbetgänget. De provade lite rallylydnad.
Före det så tränade jag lite själv med Dixie.

Hopphindret. Hon blir väldigt osäker på när hon ska stanna kvar och när hon ska komma. Hon fuska i hoppet och hoppade för tidigt. Jag gick och satte om henne, men då blev hon jätte osäker och sprang runt och skällde på mig.
Jag tror hon säger: "Va fan matte vill du att jag ska göra egenligen? Du får vara mer tydlig annars skiter jag i allt"

Japp, nu blir det träning på stanna kvar utan att komma. Var 15:e gång är det komma.

En annan grej med hopphindret när det väl fungerar är att Dixie tycker det är så kul så hon skäller mitt i hoppet.
Börja om igen.

jag kommer aldrig någon stans, för jag måste hela tiden gå tillbaka i alla moment.
Platsliggningen är ju samma sak. Hon vet inte riktit och har börjat pipa och skälla. återigen, gå tillbaka.

Inkallningen är jag fortfarande nöjd med.

Fogåendet har också blivit bättre. Igår hade hon mycket fint fotgående med olika vinklar.
Det har vi ju inte tränat, så jag blir så förvånad att det går framåt.

Jag tror det blir freestyle ikväll på den fria träningen. Inga krav, bara kul.
Vi får träna lite på programmet.

Vårt största problem är fortfarande uppbunden vid stolpe. Här är jag öppen för alla förslag! För mina fungerar inte.
Det har börjat sedan vi började på lydnaden då vi tränar två och två.
Man klickar för varandra. Jag tror att hon känner att hon inte får vara med och att jag står och lickar för någon annan hund.
Sen tror jag att hon tar det som en bestraffning varje gång hon har tränat färdigt och jag ska gå och sätta upp henne.
Alla förslag är välkomna!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej du! Jag kommer på torsdag! Är ledig hela dan. Ja, vi flyttar efter nyår precis. Antagligen. Vi hinner inte innan. Har hänt lite tråkiga saker här berättar på torsdag.

KRamz!

2008-11-18 @ 15:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0