En jobbig dag

Veterinären har nu kommit fram till att Selma har mag/tarmkatarr. Det blir nu strängt dietfoder och absolut inget annat!
Och så ska hon vila, vila, vila! Sen får hon medicin mot det + medicin för ögoninflammationen.
Igår märkte vi att Selma hade ett stort sår på ryggen. Vet inte vad det kan vara????
Hon är mycket trött och slö och ligger mest. Förrutom några stunder då hon och Dixie leker sin lekar. Dixie är också i höglöp nu precis så nu ställer båda upp sig för varandra och de kan inte bestämma sig för vem som ska leka hanhund.
Jag försöker sära på dem, för Selma ska ju vila. Men det är lättare sagt än gjort. Igår hade dem smitit och försökt gömma sig för att vara ifred. Ajabaja!

Jag har inte hunnit lägga något viltspår till Dixie. Bilen är lite sönder, så jag vågar inte köra mer än nödvändigt och här finns ingenstans att lägga spår. Ska lämna in bilen i veckan.
Hon fick i alla fall bada i havet igår och det är alltid lika uppskattat fast det var svinkallt.

Idag fyllde pappa år och vi skulle upp och sjunga alldeles för tidigt. Och sedan skulle jag och Daniel försöka sätta fast solfilmen på bilrutorna. Jag säger bara en sak: Gör aldrig det själv! Det var något av det värsta och svåraste jag har gjort. Tre timmar tog det för att få dit dem och det är så fruktansvärt fult, för det blev veck och luftbubblor fast vi försökte vara så noga. Jag hade gärna betalt för att någon kunnig skulle göra det om jag hade vetat vilket jobb det var.
Så nu har vi den fula solfilmen på rutorna. Jag hoppas den verkar i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0