En vändning till det bättre

Tanken idag var att Daniel skulle plugga till tentan på torsdag och att jag skulle jobba. Men ingen av oss hade lust, så det blev en runda på golfbanan. Och Nej! Jag spelar inte golf, men Daniel har tjatat så länge, så jag gav efter. Hundarna ville ju ändå inte leka med mig.
Jag har spelat golf en gång tidigare i livet, men det gick faktiskt riktigt bra. Men jag passade inte alls in på golfbanan. Jag hade mina hundkläder och det var visst en miss.

Antingen så gillar man golf, eller så har man hund. Det går inte att kombinera! Jag gillar hund. Daniel gillar golf. =)
Jag försöker få Daniel att älska hundar och Daniel försöker få mig att älska golf. På den punkten står vi. Och kommer nog få stå länge. Men det går ändå =)

Hur som helst- Efter golfrundan så tog vi ut hundarna på runda. Och då var det nån som hette Dixie som var på träningshumör! Wiiieee!
Så vi tränade i parken, mitt bland alla korvgrillare. Tränade platsliggning, läggande, inkallning och fritt följ med kommendering som gick BRA!
Har också tränat lösrulle och byggt upp intresse för den som gick kanon bra. Ikväll hade hon en otroligt härlig träningsattityd och allt bara flyt på som aldrig förr. Hade det varit tävling ikväll hade hon varit grym!

När vi kom hem från ett tag sedan och jag kom in i sovrummet hittade jag två hundar i min säng varav Dixie juckade på Selma. Fy vilken hemsk syn. Selma hade väl övertalat Dixie om sin vilja.
Dessa hundar! Ganska vanligt har jag hört! Men aldrig kunde jag väl tro min gullepluttar om sånt =) haha

Trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0