Många små blir en stor

Just nu känns inget bra. Min dag har varit dålig utan att något har hänt.
Det har bara blivit för mycket.
Det har varit många saker som stört mig idag. Och många små saker blir till en stor, som samlar sig och som sitter som en klump, eller tung sten i mig.

Vi har varit och jobbat i Landskrona idag och bara det är jobbigt. Dixie sköter sig kanon bra på jobet nu. Är världens lugnaste och svansar efter mig hela tiden.
Efter mycket jobb blev jag bara tvungen att åka hem. Det tar på mig och jag kan egentligen inte vara i Landskrona så länge om jag vet att jag ska ha kurs på kvällen. Max 2-3 timmar klarar jag, men idag blev det 6 timmar. Alldeles för mycket.
Åkte hem och blev stressad över att inte ha kontroll. För att klara kvällarna så måste jag ha laddat hela dagen hemma för att klara av alla sociala kontakter och ta på mig lärarrollen. Och det hade jag ju inte så det kändes inte bra ikväll. Jag försökte hålla mig uppe, men jag kände att jag inte lyckades vara motiverande och givande. Tur att jag inte hade hela kusen utan att det var tandläkaren idag.
Det är inte ofta jag känner så, nästan aldrig. Jag kan bara minnas att det hänt idag.
Det kan ibland kännas segt att åka hemifrån varje kväll, men det brukar alltid kännas bra när man väl är på plats. Idag var det tvärtom. Det kändes bra att åka, men jag orkade inte 100%.

Det var uppföljning på hundtandläkaren ikväll och det var myket givande igen. Jag hade Selma med mig för jag ville att någon kunnig skulle titta på hennes tänder. Och nu fick jag det svart på vitt att vi måste ta bort tandstenen. Såklart vi måste.  det är det som jag velat hur länge som helst. Jag blir bara så förbannad på de tre olika veterinärer som jag varit hos och undrat och frågat om Selmas tänder som bara har gett dåliga svar.
När Selma blev biten i somras så skulle hon sövas och då frågade jag om de kunde skrapa tänderna samtidigt. Då tittade dem på tänderna och sa att det var inte tillräckligt mycket för att ta bort. Så har det låtit hos alla. Men jag ser ju vad jag ser. Och jag har försökt skrapa och borsta själv, men det är inte lätt.

Nä, jag hopas att imorgon blir en bättre dag. Det är lydnadstävling imorgon, men jag har inte tränat något vidare och helst vill jag bara komma och titta. Eventuellt vara med på platsliggningen somett träningstillfälle med nya hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0