Tisdag

Hade lite ångest imorse. Tog extra lång sovmorgon för jag var så fruktansvärt trött. Men jag skulle verkligen behövt gå upp och jobbat.
Ska åka till Landskrona idag istället. Skulle egentligen tagit prover idag, men så fanns det ingen som kunde passa Selma, så jag ska åka till Svalöv och vara med henne där tills någon kommer. Får se om jag hinner till fri träning ikväll. Hoppas det, jag skulle gärna vilja träna lite agility.

Dixie är fortfarande så himla lugn. Och jag drar nytta av det. Hon går med mig lös vid min sida och är oerhört lyhörd. Mycket duktig. Tränade med kaninstörningar, inkallning, platsliggning och läggande under gång och allt gjorde hon mycket bra.

Fotingångarna har blivit mycket dåliga. Hon slarvar och sätter sig mycket snett. Det ska vi rätta till. Just nu är hon bara så fantastisk så jag vet inte vad jag ska säga. Det var så längesen jag såg ett rus.
Hon gjorde ju ett litet i lördags på agilityn. (Vet inte om jag skrev det) då hon sprang genom en tunnel och vid tunnelns slut satt Fenja. Då blev hon bara tvungen att springa dit. Men det var ett väldigt kort rus och hon kom snabbt igen.

Tyvärr har den nya lugna Dixie också tappat fart i sina moment. Men det brukar inte vara några problem att få fart på henne med lite lek. Men ännu ska jag inte göra det. Vi väntar och ser efter löpet. Kanske vilda Dixie kommer tillbaka?

Jag har anmält till utställningar nu. Både Norrköping, Vänersborg och Gotland. Jag skulle anmäla till Hässleholm också, men där var jag alldeles för sent ute. Den är ju om en månad så anmälningstiden hade gått ut.

Juni och juli, sen blir Dixie klippt. Funderar faktiskt på att raka ner allt nästa gång. Ful blir hon, men skönt för henne. Det växer ju ut igen.

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0