Trött

Selma har varit vaken massa gånger i natt och försökt "leka" med Dixie. Jag vaknade flera gånger av hennes stäppande tassar och små gnäll. Jag försökte få henne att lägga sig flera gånger, men då låg hon bara och pep.
Sedan vaknade jag av en jätte stor geting som surrade i evigheter. Ingen bra start.

Jag har försökt träna med Dixie, men det får jag nog lägga ner. Hon vill inte leka eller kampa med leksak. Absolut inte ta apport och inte lyssna på matte alls. Så tråkigt. Och Selma är i sin egna lilla värld också.
Kan de inte löpa färdigt idag, för nu har jag redan tråkigt. Jag ville ju träna apportbock, men Dixie bara går när jag tar fram den. Och annat vill hon inte heller.
Hon får väl ha lite semester då.

Då hinner jag smida lite planer för vad som ska tränas. Jag hoppas verkligen min riktiga Dixie kommer tillbaka efter löpet, för en sån här tråkig slö hund vill jag inte ha. Jag saknar redan min vilde med mycket action. Sååå glad jag ska vara för att jag har en sån hund. Dixie, kom tillbaka  nu genast!

Det blir nog ännu en tur till veterinären med Selma. Hon ser inte ut att må bra mellan varven. Idag har hon kräkts mycket galla.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ska jag komma ihåg när Dixie är till "salu" nästa gång ;-)

Stackars lilla Selma...!

2009-04-13 @ 18:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0